Pour en finir avec Stanley Meyer...

Les transports et nouveaux transports: énergies, pollution, innovations moteur, concept car, véhicules hybrides, prototypes, dépollution, normes antipollution, taxe. Modes de transport non individuels: transports en commun, organisation, carsharing ou covoiturage. Les transports sans ou avec moins de pétrole.
Avatar de l’utilisateur
navel
J'apprends l'éconologie
J'apprends l'éconologie
Messages : 35
Inscription : 22/11/10, 08:53




par navel » 03/01/11, 16:24

Dedeleco faisant de la pub pour magniwork? Je ne le connais qu'au travers de ses écrits ici, mais cela lui ressemble peu!

http://peswiki.com/index.php/Directory:Magniwork

Y a sans doute de l'ironie dans l'air, mais vaut mieux le signaler explicitement... :cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 9211
Inscription : 16/01/10, 01:19
x 11




par dedeleco » 03/01/11, 16:49

Et cela tourne dans l'autre sens !!!

donc aussi antipub !!!
sauf pour les crédules en religion.
0 x
tagor
J'ai posté 500 messages!
J'ai posté 500 messages!
Messages : 534
Inscription : 06/04/07, 12:31




par tagor » 05/01/11, 16:32

elephant a écrit :On est bien du même avis


peut etre pas aussi simple ?

All,

Reading posts here in the last few days makes me think I made a mistake and ended up in a wrong thread!!

I will try to bring it back on sujet!

First, a few suggestions to Oliver & Valentin:

Replace the Variac with a Phase Control circuit (see my attached circuit diagram and description). That would also eliminate your power consuming current limiter bar!

If you don’t want to try my circuit, you could try to use a HIGH POWER DIMMER!
(However, a dimmer will NOT adjust your current automatically to compensate for load changes!)

With proper phase control, you will have negligible losses.

Also, since the “Anton cell” is a series cell electrolyzer, keep in mind that its efficiency actually INCREASES as the cell numbers increase!
(see my thesis: HHO-generator ‘closed loop’ set-up)

Some posters are critical about your use of a battery
for your ignition set-up.
Ignore them!!
They don’t understand that a properly designed ignition system will use less than 10W!

Further, please IGNORE the downright STUPID cries for exhaust “analysis”, University “validation”, etc.!
No matter what you do, you will NEVER be able to convince those who “know” that what you guys have done is “impossible”!!!
So my advice is:
Instead of wasting your time and energies trying to satisfy those ‘no-hopers’, please use those valuable energies on your project!

OK.
I am somewhat surprised to find that the files I have attached to my earlier posts a few days ago have been downloaded many times!
I get the impression that there may be some interest in my work!

Perhaps some of you would like to know how MY closed loop system will be set up!

While nothing “secret” or “fancy”, so far only a couple of people were ‘privy’ to the last closed loop details of my set-up since I choose NOT to publish them before.
(Most of the other circuit details of my ECU design have been available to all for the last 2-3 years.)

A few days ago I decided to write down and release the remaining bits of information.

To avoid making this post too long, I wrote it as a Word document. (attached)
I have also attached some pictures of the prototype ECU and some circuit boards.
Please note that the pictures of the ECU do not show all connections to it.
Nor does it show the extra LEDs to indicate which power supply is being used at the time. [start-up (mains, inverter) or the power from the generator]
Those LEDs will be added to the control panel later.

In the next few days I am going to take some more pictures (this time of the ‘internals’ of the ECU) which will hopefully give you an idea of what is involved!

Since the Anton cell is a series cell electrolyzer, I am still on sujet when I repeat my response to one of Stefan’s post: (note the date!)


6 Hydrogen energy / Motors or Vehicles running on HHO or Hydrogen only, no gasoline / Re: HHO explosion slowing down the burn speed of HHO to get compatible with gasoline
on: April 24, 2009, 07:10:12 AM

“Hi Stefan,

It is not clear from your post if the 2.4V is across 2 series OR 2 parallel cells.
I assume you intend to run a series cell electrolyzer directly from the mains, (220VAC in Germany), full wave rectified but DO NOT filter it!

For 220V you should have 110 cells for maximum efficiency.
(you should NOT exceed 2V per cell!)
And yes, the SERIES cells arrangement is the only way to go!

Cells operating at voltages higher than, say, 2.5V, is a waste of time and effort.
Further, current density should be no higher than 30 - 40mA per square cm
Calculate plate sizes accordingly.

Also, distance between plates should be no more than 3mm and as EVEN as possible.
SS316L is the best material for the plates.

DO NOT use chemicals to clean them and cross hatch them (by hand) with emery paper.
DO NOT touch by hand! Use gloves.
(Same instructions as Bob Boyce has published repeatedly over the years.)

If all these points are observed, you WILL produce high quality hydroxy and you will only need 1 to 4% of hydroxy and 99 - 96% air.
You will have MORE THAN ENOUGH to run the engine AND have power left over!

Have fun! You will enjoy the result!”

Best regards,
Les Banki

0 x
Avatar de l’utilisateur
navel
J'apprends l'éconologie
J'apprends l'éconologie
Messages : 35
Inscription : 22/11/10, 08:53




par navel » 16/02/11, 10:49

Fait toujours froid au fond du garage? 8)
0 x
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 29303
Inscription : 22/08/09, 22:38
Localisation : regio genevesis
x 5776




par Obamot » 16/02/11, 11:06

elephant a écrit :quant au mag machin a-t-on des échos autres que ceux qui font du fric en vendant le manuel ?
ah, ah, ah très bonne, boutade qui m'avait échappé ^^
0 x
Avatar de l’utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
Messages : 4559
Inscription : 29/07/06, 11:14
Localisation : Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/02/11, 23:16

On te suis Eleph !

:D
0 x
"La consommation s'apparente à une recherche de consolation, un moyen de remplir un vide existentiel croissant. Avec, à la clé, beaucoup de frustration et un peu de culpabilisation, accrue par la prise de conscience écologique." (Gérard Mermet)
OUCH, OUILLE, AÏE, AAHH! ^_^
Avatar de l’utilisateur
elephant
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 6646
Inscription : 28/07/06, 21:25
Localisation : Charleroi, centre du monde....
x 7




par elephant » 24/02/11, 23:25

Gros coup de frein:

j'ai perdu beaucoup de données dans le vol de mon ordi.

je prépare mon déménagement
0 x
éléphant: suprême éconologue honoraire..... pcq je suis trop frileux, pas assez riche et trop paresseux pour économiser vraiment le CO2 ! http://www.caroloo.be
Avatar de l’utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
Messages : 4559
Inscription : 29/07/06, 11:14
Localisation : Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/02/11, 23:45

Mince ! c'est un coup du lobby du pétrole :cheesy: :cheesy:

Mais tu as publié le principal sur un site non?
Au fait, je te garde mes tubes inox au chaud, les sections te semblent elles adaptées?
0 x
"La consommation s'apparente à une recherche de consolation, un moyen de remplir un vide existentiel croissant. Avec, à la clé, beaucoup de frustration et un peu de culpabilisation, accrue par la prise de conscience écologique." (Gérard Mermet)
OUCH, OUILLE, AÏE, AAHH! ^_^
Manix_burn
Je découvre l'éconologie
Je découvre l'éconologie
Messages : 1
Inscription : 20/03/11, 12:03




par Manix_burn » 21/03/11, 12:56

Bonjour

Je débarque et espère ne pas faire de gaffe en demandant les conclusions sur le sujet "Pour en finir avec Stanley Meyers".

Sur ce sujet la discussion fini en queue de poisson et le lien vers le site qui rassemble les données au sujet des essais est inaccessible.

Merci de vos réponses car je m'inquiète de voir mené une aussi courageuse démarche si bizarrement conclue. :?
0 x
Avatar de l’utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
Messages : 4559
Inscription : 29/07/06, 11:14
Localisation : Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/03/11, 00:22

Meuh non,

et ce n'est pas conclu du tout
Apparemment le site de "Elephant" était stocké sur son ordinateur

tu confirmes eleph?

Il y a encore du boulot, mais les données ne sont pas perdues
le principe de Meyer n'ayant jamais été reproduit, c'est une démarche qui vise à reprendre le cheminement, et rien ne permet d'affirmer que l'on aboutira à un résultat
0 x
"La consommation s'apparente à une recherche de consolation, un moyen de remplir un vide existentiel croissant. Avec, à la clé, beaucoup de frustration et un peu de culpabilisation, accrue par la prise de conscience écologique." (Gérard Mermet)
OUCH, OUILLE, AÏE, AAHH! ^_^

 


  • Sujets similaires
    Réponses
    Vues
    Dernier message

Revenir vers « Nouveaux transports: innovations, moteurs, pollution, technologies, politiques, organisation... »

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 161 invités